اسپلیت یا کولر گازی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اسپلیت یا کولر گازی
نوشته شده در سه شنبه 10 خرداد 1401
بازدید : 460
نویسنده : محمد حسین احمدی

اسپلیت یا کولر گازی در حال حاضر در اکثر منازل و ادارات استفاده می شود. اسپلیت ها یکی از وسایل خنک کننده ای هستند که فضای داخلی محیط را خنک می کنند و باد را یکنواخت می کنند و فضایی دلنشین ایجاد می کنند. یکی از مشکلاتی که صاحبان این نوع کلر با آن مواجه هستند کاهش یا افزایش خودکار باد شکاف خواهد بود. این امر باعث می شود که هوای خنک به خوبی در محیط اطراف گردش نکند و باعث نگرانی و نگرانی افراد شود. نوسانات وزش باد ممکن است در ابتدا خیلی آزاردهنده نباشد. اما این یک مشکل دائمی خواهد بود. بی توجهی به این موضوع به مرور زمان باعث ایجاد مشکل و آسیب به دستگاه و افزایش هزینه تعمیرات می شود. بنابراین خوب است که علل نوسانات باد شکافته را به خوبی شناسایی کرده و در ابتدا سعی کنیم از تشدید این مشکلات جلوگیری کنیم.

علل نوسانات باد شکافی

عوامل متعددی در کاهش یا افزایش باد شکافته نقش دارند. برخی از این علل ریشه های ساده ای دارند که هرکسی می تواند مشکلات ایجاد شده بر روی دستگاه را شناسایی و برطرف کند. بنابراین برخی از مهم ترین علل کاهش یا افزایش ناگهانی شکاف باد، فنی است که حل آن نیازمند تخصص و مهارت است. هنگام مواجه شدن با این مشکل حتما با یک تعمیرکار حرفه ای و با تجربه برای رفع مشکل مشورت کنید.

دلایل نوسانات باد تقسیم شده عبارتند از:

  • انجماد کویل های اواپراتور
  • گرفتگی یا نشتی لوله های تقسیم شده
  • وجود نوسانات برق
  • خرابی محافظ برق
  • برد اصلی اسپلیت شکسته است
  • در ادامه به بررسی هر یک از موارد فوق می پردازیم.

حالت تقسیم کار

1. یخ زدن کویل های اواپراتور

یکی دیگر از دلایل کاهش یا افزایش ناگهانی باد شکافته، یخ زدن کویل های اواپراتور است. اسپلیت هوای ورودی را از روی کویل های اواپراتور عبور داده و آن را خنک می کند. هنگامی که سیم پیچ ها یخ می زنند، جریان هوا از طریق آنها دشوار می شود و این باعث کاهش خنکی هوا می شود و گردش طبیعی آن را با مشکل مواجه می کند.

دلایل یخ زدن کویل های اواپراتور عبارتند از:

  • نشتی در مبرد
  • فیلتر هوا کثیف یا گرفتگی شیر بازپرداخت
  • وجود گرد و غبار روی کویل های اواپراتور برای مدت تقریبا طولانی

برای حل این مشکلات باید کویل های اواپراتور را بررسی کنید. در صورت مشاهده یخ شدید روی کویل ها، فقط تنظیمات فن ترموستات کویل را از Auto به On تغییر دهید. به این ترتیب لوله های مبرد به آب شدن یخ در سریع ترین زمان ممکن کمک می کنند. پس از بررسی کویل ها، لازم است فیلترهای هوای اسپلیت بررسی شوند.

اگر متوجه خرابی یا گرفتگی شدید، باید فیلتر را تعویض کنید. اگر این مراحل باز مشکل را حل نکرد، باید نشتی در قسمت مبرد کولر گازی را بررسی کنید. در صورت وجود نشتی پس از رفع آن باید گاز خنک کننده کولر گازی را شارژ کرده و گاز نشتی را جبران کنید.

2. گرفتگی یا نشتی لوله های تقسیم شده
لوله های اسپلیت هوای خنک را به فضای داخلی می برند. در صورت وجود نشتی یا گرفتگی در سیستم لوله کشی، شدت باد شکاف به طور خودکار کاهش یا افزایش می یابد.

وجود نوسانات برق از مشکلات تقسیم

3. وجود نوسانات برق

عامل مهم دیگری که بر شدت باد شکافته تأثیر می گذارد. نوسانات برق اگر در منطقه ای با نوسانات برق زیاد زندگی می کنید، این امر می تواند در درازمدت آسیب جدی به اسپلیت و اجزای داخلی آن مانند موتور داکت اسپلیت وارد کند. در این صورت باید از محافظ برق برای دستگاه خود استفاده کنید.
اگر به این نکته توجه نکنید در درازمدت می تواند آسیب جدی و پرهزینه ای به اسپلیت شما وارد کند و هزینه تعمیرات را افزایش دهد.

4. خرابی محافظ برق
اگر محافظ اسپلیت پاور از کار بیفتد و شاهد کاهش یا افزایش خود به خود باد اسپلیت باشید، می تواند به دلیل خرابی حفاظ باشد. اگر محافظ برق نتواند عملکرد و عملکرد خوبی داشته باشد، بر شدت یا کاهش باد شکافته تاثیر می گذارد.

5. برد اصلی اسپلیت شکسته است
برد اصلی اسپلیت قسمتی است که دستور انجام تمام مراحل مختلف تابع تقسیم را به قسمت های مختلف آن می دهد. در حالی که برد اصلی خراب است و نمی تواند در زمان مشخص شده فرمان لازم را به قسمت های مختلف اسپلیت بدهد، کولر گازی نمی تواند کار خود را به درستی انجام دهد و این امر باعث کاهش یا افزایش ناگهانی باد اسپلیت می شود.

با توجه به اینکه برد اصلی کولر گازی از قیمت بالایی برخوردار است، برای بررسی سایر قسمت های دستگاه، شناخت قطعات الکترونیکی و دانش الکتریکی ضروری است. برای بررسی این موضوع باید با یک تعمیرکار مجرب و آموزش دیده مشورت کنید.

 

منبع:

https://iransplit.com/%d8%a8%d9%84%d9%88%d8%b1-%d9%81%d9%86-%da%a9%d9%88%d9%84%d8%b1-%da%af%d8%a7%d8%b2%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%88-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1-%d9%85%db%8c/






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: